Gendringse Spelen

Op Koningsdag in Gendringen organiseren we dit jaar de GENDRINGSE SPELEN. We zetten leuke spellen klaar die met sport te maken hebben en ook bij verschillende activiteiten kan de Gendringse jeugd zich van zijn sportiefste kant laten zien. De Gendringse Spelen beginnen we met het ontsteken van het Gendrings vuur en daarvoor komt het ‘koningspaar’ naar Gendringen! Ook hebben we een Gendringen House. De kinderen kunnen ook pony rijden en de waaghalzen wagen zich op de stormbaan. Op het Gendringse strand spelen ’s morgens teams van de basisschoolgroepen 6 t/m 8 om eeuwige roem in het De Waggel beachvolleybaltoernooi. De aanmeldformulieren voor de Koningsdagactiviteiten worden rond 1 april uitgereikt.

Aanmelden kan via dat formulier en op www.oranjevereniginggendringen.nl. Let op: meld je kind(eren) voor 16 april op digitale wijze aan. We halen de aanmeldingen op papier vrijdag 15 april op. Aanmelden voor het beachvolleybal kan alleen op papier. Ons programma verspreiden we tijdens de collecte, maar hierbij vast een tipje van de sluier:

Disco in De Gent

18.00 – 19.30 uur:  Groep 3 t/m 5

20.00 – 21.30 uur:  Groep 6 t/m 8

Dinsdag 26 april

21.00 uur:              Nacht van Oranje op het Willem Alexanderplein met de Party Criminals. Entree vanaf 18 jaar en € 5,- p.p.

Woensdag 27 april

9.00 – 11.30 uur     Beachvolleybaltoernooi bij Café De Waggel in de Grotestraat voor de leerlingen van groep 6-7-8

9.30 uur                 Fakkel aansteken en start optocht aangevoerd door GOV

10.00 uur               Aankomst op het Kerkplein, ontsteken van Gendrings vuur

10.15 uur               Start Gendringse Spelen

10.45 – 11.00 uur    Dansworkshop 1

11.45 – 12.00 uur    Dansworkshop 2

11.00 – 13.00 uur   Pony rijden

12.00 uur                         Prijsuitreiking van de optocht met de versierde voertuigjes in de buurt van de catering/loterijkraam

11.30 – 13.00 uur    Gendringen House

Zondag 1 mei        Fietstocht van ca. 15 en 25 km. Vertrek tussen 11.00 en 13.00 uur bij het Diekshuus. Deelname € 2,50 p.p. Kinderen doen gratis mee.

Wij kunnen jouw hulp goed gebruiken op Koningsdag. Wil je helpen of weet je iemand? Meld je via onze site, via Facebook of bel 06-38581495.