Koningsdag 2016

KONINGSDAG 2016 IN GENDRINGEN

Op Koningsdag in Gendringen organiseren we dit jaar de GENDRINGSE SPELEN. De kinderen kunnen hun eigen kroontjes en sjerpen knutselen. We hebben verschillende spellen klaar staan die een link hebben met sport en ook bij verschillende activiteiten kan de Gendringse jeugd zich van zijn sportiefste kant laten zien. De Gendringse Spelen beginnen we met het ontsteken van het Gendrings vuur en daarvoor komt hoog bezoek naar Gendringen, ‘koninklijk’ bezoek zelfs! Ook hebben we een heus Gendringen House!

De kinderen kunnen ook pony rijden en wie echt lef heeft, kan lekker de stormbaan op en af. Op het Gendringse strand spelen ’s morgens teams van de basisschoolgroepen 6 t/m 8 om eeuwige roem in het De Waggel beachvolleybaltoernooi. Na de middag is het de beurt aan de oudere teams.

Traditiegetrouw starten we de Oranjeactiviteiten met de disco voor alle kinderen van groep 3 t/m 8, op vrijdag 22 april. We vervolgen ons programma op 26 april met een optreden van ’De Dörsvlègels voor alle Gendringse senioren in zorgcentrum Maria Magdalena Postel. Diezelfde dinsdagavond organiseren we ook de Nacht van Oranje. Vier deze Nacht met ons mee in de tent op het Willem Alexanderplein. De Party Criminals maken er met jullie en ons een mooi feestje van. Toegang vanaf 18 jaar. Zoals gebruikelijk sluiten we onze festiviteiten af met de fietstocht voor jong en oud, dit jaar op zondag 1 mei.

We nodigen alle kinderen tot en met groep 5 uit om op Koningsdag mee te doen aan de optocht. De kinderen zien we graag verkleed en hun fietsen, skelters, buggy of bolderkar versierd in de Koningsdagstijl of juist op een heel sportieve manier. We zijn heel benieuwd op welke manier de kinderen en hun ouders deze thema’s invullen. Voor de mooist versierde voertuigjes in stijl van Koningsdag of in het thema van dit jaar hebben we leuke prijzen in petto!

Na de optocht gaan in en rond de Grotestraat voor deze kinderen de Gendringse Spelen van start en mogen de kinderen zich aan allerlei spellen wagen. En als je een gokje waagt in onze loterij, maak je kans op prachtige prijzen!

Aanmeldformulieren reiken we uit op de basisscholen, bij de kinderdagverblijven en op peuterspeelzaal Bambino. Ook wanneer jouw (klein-)kinderen niet meedoen aan de koningsdagactiviteiten, kom gewoon even proeven van de gezellige sfeer. We zorgen met onze ondernemers voor een gezellig zitje en ook voor de inwendige mens.

18.00 – 19.30 uur   Disco in De Gent voor kinderen van de groepen 3 t/m 5.

20.00 – 21.30 uur   Disco in De Gent voor kinderen van de groepen 6 t/m 8.

De entree voor de disco is € 2,- en de kinderen kunnen onbeperkt ranja drinken en krijgen iets lekkers. De muziek wordt verzorgd door DJ Raymond Bouwman. NB: aanmelden voor de disco is niet nodig.

Dinsdag 26 april

18.30 – 19.30 uur    Optreden van de Dörsvlègels in zorgcentrum Maria Magdalena Postel voor alle Gendringse senioren.

21.00 uur               Nacht van Oranje op het Willem Alexanderplein
Feestband PARTY CRIMINALS heeft beloofd dat het dak eraf gaat!

Woensdag 27 april

9.00 – 11.30 uur     Beachvolleybaltoernooi bij Café De Waggel in de Grotestraat voor de leerlingen van groep 6-7-8

9.15 uur                 Verzamelen voor de optocht met versierde voertuigjes op Het Kerkplein

9.30 uur                 Gendringse fakkel aansteken en start optocht aangevoerd door GOV

10.00 uur               Aankomst op het Kerkplein, vervolgens ontsteken van Gendrings vuur. Tijdens het Wilhelmus hijsen we de vlag en daarna volgt een gezamenlijke warming-up. Parkeren van de fietsen bij de witte kerk

10.15 uur               Start Gendringse Spelen

10.45 – 11.00 uur    Dansworkshop 1

11.45 – 12.00 uur    Dansworkshop 2

11.00 – 13.00 uur   Pony rijden

12.00 uur                         Prijsuitreiking van de optocht met de versierde voertuigjes in de buurt van de catering/loterijkraam

11.30 – 13.00 uur    Gendringen House

12.30 – 17.00 uur   Beachvolleybaltoernooi voor De Waggel voor iedereen die van de
basisschool af is. Meer informatie www.beachvolleybalgendringen.nl

Kom kijken naar de optocht in de stijl van Koningsdag en sport. De kinderen en ongetwijfeld ook hun vaders en moeders hebben weer veel werk zitten in de prachtig versierde fietsen, tractors, bolderkarren en skelters.

9.30 uur

Start vanaf het Kerkplein richting ‘de witte kerk’. Van daaruit rechtsaf de Veldweg in.

Linksaf de Kromme Elleboog in en vervolgens vrijwel rechtdoor de Koningsstraat in.

Derde weg links de Prins Hendriklaan in.

Daarna rechtsaf naar de Broerdijk en vervolgens linksaf de Wilhelminastraat in.

Linksaf de Prins Bernhardstraat in en daarna rechtdoor naar de Oranjesingel.

Linksaf de Anholtseweg in, doorgaand naar de ventweg van de Ulftseweg.

Linksaf de Staringstraat in en aansluitend linksaf Ds. Van Dorpstraat in.

Aankomst Kerkplein. Ontsteken Gendrings vuur + vlag hijsen + spelen Wilhelmus

Vertrek op het Kerkplein richting ‘de witte kerk’.
De kinderen stallen de versierde voertuigen in het grind bij de witte kerk.

Zondag 1 mei

11.00 – 13.00 uur:  Fietstocht in het teken van ‘over water’. Vertrek tussen 11.00 en 13.00 uur vanaf Paardencentrum Diekshuus. We hebben routes klaar liggen van ca. 15 en 25 km, dus jong en oud kan deelnemen. Kinderen doen gratis mee, volwassenen betalen € 2,50 p.p.

Houd ook onze Facebookpagina en onze website www.oranjevereniginggendringen.nl in de gaten voor het laatste nieuws.

Let op: Ben je lid van Rabobank Graafschap? Stem dan op Oranjevereniging Gendringen in het kader van de Clubkascampagne. Jouw stem draagt bij aan een mooie toekomst voor Koningsdag in ons dorp. Stemmen kan van 1 t/m 22 april. Dank voor je stemmen!

Wij zijn nog op zoek naar vrijwilligers, die ons een paar uurtjes willen helpen bij de begeleiden van de kinderspelen, knutselen en catering. Lijkt het je wat of weet je iemand? Meld je dan via onze site of via een PB aan Oranjevereniging Gendringen op Facebook. Wij zijn blij met jou en jij maakt kinderen blij!