Koningsdag 2017

KONINGSDAG 2017 IN GENDRINGEN

Er zit muziek in Gendringen! We hebben een bloeiend GOV, diverse koren, een DJ die in binnen- én buitenland succes heeft, solozangers bij mannenkoren en daarnaast veel coverbands. Daarom is MUZIEK dit jaar ons thema. ‘Troubadour’ Bjorn Engelen vertelt de kleinste kinderen een mooi verhaal en begeleidt daarbij zichzelf op de gitaar. Kinderen kunnen muziekinstrumenten knutselen en we hebben veel spellen klaar staan. Een geweldige drumband komt de boel opzwepen en daarmee de stemming nog verder verhogen. Kinderen van 10-14 jaar kunnen een DJ-workshop volgen. Wie weet wordt op Koningsdag de Gendringse Martin Garrix of Armin van Buuren ontdekt! Roel Salemink en DJ.I.M. verzorgen deze workshop. En terug van weggeweest is de kindervrijmarkt.

Op het Gendringse strand spelen ’s morgens teams van de basisschoolgroepen 6 t/m 8 om de eer in het De Waggel beachvolleybaltoernooi. Na de middag zijn de oudere teams aan de beurt.

Traditiegetrouw starten we de Oranjeactiviteiten met de disco in De Gent voor alle kinderen van groep 3 t/m 8, dit jaar op vrijdag 21 april. We vervolgen ons programma op woensdag 26 april met een optreden van het Dweilorkest van GOV voor alle Gendringse senioren in zorgcentrum Maria Magdalena Postel. Diezelfde avond organiseren we de vierde Nacht van Oranje. Vier deze Nacht met ons mee in de tent op het Willem Alexanderplein. Pas-op! uit Azewijn speelt bijna een thuiswedstrijd en wisselt rock, pop, Nederlandstalig en een Duitse schlager moeiteloos af. Dat is toch Wahnsinn! Toegang vanaf 18 jaar. Zoals gebruikelijk sluiten we onze festiviteiten af met de fietstocht voor jong en oud, dit jaar op zondag 7 mei.

We nodigen alle kinderen tot en met groep 5 uit om op Koningsdag mee te doen aan de optocht. De kinderen zien we graag verkleed en hun fietsen, skelters, buggy of bolderkar versierd in de stijl van Koningsdag of juist op een heel muzikale manier. We zijn erg nieuwsgierig hoe kinderen en hun ouders deze thema’s invullen. Voor de mooist versierde voertuigjes in stijl van Koningsdag of in het thema van dit jaar hebben we natuurlijk weer leuke prijzen beschikbaar!

Na de optocht gaat in en rond de Grotestraat voor deze kinderen de kinderkermis van start en mogen de kinderen zich aan allerlei spellen wagen. Vergeet ook niet onze spiksplinternieuwe stormbaan uit te proberen! En als je een gokje waagt in onze loterij, maak je kans op prachtige prijzen!

Aanmeldformulieren reikten we al uit op de basisscholen, bij de kinderdagverblijven en op peuterspeelzaal Bambino. Ook wanneer jouw (klein-)kinderen niet meedoen aan de koningsdagactiviteiten, kom dan gewoon even proeven van de gezellige sfeer. We zorgen met onze ondernemers voor een gezellig zitje en ook voor de inwendige mens.

18.00 – 19.30 uur   Disco in De Gent voor kinderen van de groepen 3 t/m 5.

20.00 – 21.30 uur   Disco in De Gent voor kinderen van de groepen 6 t/m 8.

De entree voor de disco is € 2,- en de kinderen kunnen onbeperkt ranja drinken en krijgen iets lekkers. De muziek wordt verzorgd door DJ. I.M. NB: aanmelden voor de disco is niet nodig.

Woensdag 26 april

18.30 – 19.30 uur    Optreden van de het dweilorkest van GOV in zorgcentrum Maria Magdalena Postel voor alle Gendringse senioren.

21.00 uur               Nacht van Oranje op het Willem Alexanderplein
Met coverband PAS-OP! uit Azewijn wordt het één groot feest!

Donderdag 27 april

9.00 – 11.30 uur     Beachvolleybaltoernooi bij Café De Waggel in de Grotestraat voor de leerlingen van groep 6-7-8

9.15 uur                 Verzamelen voor de optocht met versierde voertuigjes op het Kerkplein

9.30 uur                 Start optocht met versierde fietsen, aangevoerd door GOV

10.00 uur               Aankomst op het Kerkplein. Tijdens het Wilhelmus hijsen we de vlag. De kinderen kunnen de fietsen bij de witte kerk parkeren.

10.00 – 12.00 uur   Kinderkermis in en rondom de Grotestraat

10.30 en 11.15 uur  Bjorn Engelen leest voor en maakt muziek voor de kleinsten op het grasveld bij de Gent

11.30 uur                         Prijsuitreiking van de optocht met de versierde voertuigjes in de buurt van de catering/loterijkraam

12.00 – 14.00 uur    DJ-workshop in de Gent onder leiding van Roel Salemink en DJ.I.M. voor kinderen van 10 – 14 jaar

12.30 – 14.30 uur   Kindervrijmarkt (voor de spelregels klik hier)

12.30 – 17.00 uur   Beachvolleybaltoernooi voor De Waggel voor iedereen die van de basisschool af is. Meer informatie www.beachvolleybalgendringen.nl

Kom kijken naar de optocht in de stijl van Koningsdag en muziek. De kinderen en ongetwijfeld ook hun vaders en moeders hebben weer veel werk zitten in de prachtig versierde fietsen, tractors, bolderkarren en skelters.

9.30 uur

Start op het Kerkplein richting de st. Maartenskerk (witte kerk).

Rechtsaf richting de Coop

Rechtsaf de IJsselstraat in

Daarna linksaf de Oosterstraat in

Rechtsaf naar de Veenbes

Op de Veenbes links aanhouden

Rechtsaf naar de Bloemersweide

Bloemersweide blijven volgen, die gaat over in de IJsselstraat

Linksaf de IJsselweg in

Rechtsaf naar de Pavordskamp, gaat over in Kerkplein.

Rondje langs MMP, waar we de vlag hijsen en GOV het Wilhelmus speelt.

Zondag 7 mei

11.00 – 13.00 uur:  Fietstocht in het teken van muziek. Vertrek tussen 11.00 en 13.00 uur vanaf Paardencentrum Diekshuus. We hebben routes klaar liggen van ca. 15 en 25 km, dus jong en oud kan deelnemen. Kinderen doen gratis mee, volwassenen betalen € 2,50 p.p.

Houd ook onze Facebookpagina en onze website www.oranjevereniginggendringen.nl in de gaten voor het laatste nieuws.

Let op: Ben je lid van Rabobank Graafschap? Stem dan op Oranjevereniging Gendringen in het kader van de Clubkascampagne. Jouw stem draagt bij aan een mooie toekomst voor Koningsdag in ons dorp. Stemmen kan nog t/m 21 april. Dank voor je stem!