Koningsdag 2018

Gein op het plein op Koningsdag in Gendringen

Op Koningsdag in Gendringen heeft iedereen altijd veel lol. Dit jaar gaan we hier weer voor. Onder het motto Gein op het Plein vieren we vrijdag 27 april Koningsdag in ons dorp. Het wordt iets anders dan andere jaren. We zitten namelijk op het Willem Alexanderplein, een nieuwe locatie dus en er is geen beachvolleybal.

Maar gelukkig hebben we dit jaar geinige attracties gevonden. Wat te denken van levend tafelvoetbal, een ballenbak, klimtoren en hoelahoepen. Of rodeorijden op een wilde stier, penaltyschieten en creatief bezig zijn met stoepkrijt. En natuurlijk halen we onze stormbaan van stal. Leef je uit!

Zoals jullie van ons gewend zijn, trappen we de Oranjeactiviteiten af met de disco in De Gent voor alle kinderen van groep 3 t/m 8, dit jaar op vrijdag 20 april. We vervolgen ons programma op donderdag 26 april. Different Voices speelt een thuiswedstrijd en treedt op voor alle Gendringse senioren in zorgcentrum Maria Magdalena Postel. Diezelfde avond organiseren we de Nacht van Oranje, alweer voor de vijfde keer. De band Pas-op! uit Azewijn wisselt net zo gemakkelijk tussen rock, pop, Nederlandstalig en Duitse schlagers. Toegang vanaf 18 jaar. Mis dit mooie feest niet en vier de Nacht van Oranje met ons mee in de tent op het Willem Alexanderplein.

We nodigen alle kinderen tot en met groep 5 uit om op Koningsdag mee te doen aan de optocht. De kinderen zien we graag verkleed en hun fietsen, skelters, buggy of bolderkar versierd in koninklijke of feestelijke (oranje-)stijl stijl. We zijn benieuwd waar kinderen en hun ouders dit jaar mee voor de dag komen. Natuurlijk hebben we voor de mooist versierde voertuigjes weer leuke prijzen beschikbaar!

Na de optocht, die eindigt op het Willem Alexanderplein, gaat op dit plein de kinderkermis van start en mogen kinderen t/m 14 jaar alle attracties uittesten, zo vaak als ze willen. En, als ze trek hebben, mogen ze heerlijke pannenkoeken komen eten.

Wie een gokje waagt in onze loterij, maakt kans op prachtige prijzen! Deze zijn allemaal beschikbaar gesteld door Gendringse ondernemers.

Aanmeldformulieren reiken we eind maart uit op de basisscholen, bij de kinderdagverblijven en op peuterspeelzaal Bambino. Ook wanneer jouw (klein-)kinderen niet meedoen aan de koningsdagactiviteiten, kom dan gewoon even proeven van de gezellige sfeer. We zorgen met onze ondernemers voor een gezellig zitje en ook voor de inwendige mens.

18.00 – 19.30 uur   Disco in De Gent voor kinderen van de groepen 3 t/m 5.

20.00 – 21.30 uur   Disco in De Gent voor kinderen van de groepen 6 t/m 8.

De entree voor de disco is € 2,- en de kinderen kunnen onbeperkt ranja drinken en krijgen iets lekkers. DJ. I.M. verzorgt de muziek. NB: aanmelden voor de disco is niet nodig.

Donderdag 26 april

18.30 – 19.30 uur    Optreden van Different Voices in zorgcentrum Maria Magdalena Postel voor alle Gendringse senioren.

21.00 uur               Nacht van Oranje op het Willem Alexanderplein
Met coverband PAS-OP! uit Azewijn gaat het dak eraf!

10.15 uur               Verzamelen voor de optocht met versierde voertuigjes op het Kerkplein

10.30 uur               Start optocht met versierde fietsen, aangevoerd door GOV

11.00 uur               Aankomst op het Willem Alexanderplein. De kinderen kunnen de fietsen op de fietsparkeerplaats stallen.

12.00 uur                         Prijsuitreiking van de optocht met de versierde voertuigjes in de tent

11.00 – 15.00 uur    Gein op het Plein met coole attracties op het Willem Alexanderplein

Optreden van DJ. I.M. in de tent

Optocht

Kom je ook kijken naar de optocht met versierde fietsjes? De kinderen en ongetwijfeld ook hun vaders en moeders hebben weer veel werk zitten in de prachtig versierde fietsen, tractors, bolderkarren en skelters.

We starten om 10.30 uur op het Kerkplein met het Wilhelmus, gespeeld door GOV, waarna de optocht van start gaat.

Vanaf het Kerkplein richting Pavordkamp

Linksaf naar de IJsselweg
Linksaf naar de IJsselstraat

Linksaf naar de Veldweg, gaat over in Kerkplein
Vervolgens rechtsaf naar de Raadhuisstraat

Weg vervolgen, rechtdoor) naar de Grotestraat

Rechtsaf naar de Oranjesingel

Aankomst Willem Alexanderplein

Vrijdag 4 mei

19.00:                    Dodenherdenking in de Martinuskerk (bruine kerk) met medewerking van GOV, kerkkoor St. Martinus, Scouting Gendringen en Oranjevereniging Gendringen.
Het thema dit jaar is verzet. De herdenking bevat passende muziek, gedichten en verzetsverhalen uit ons dorp. Rond 19.45 uur vertrekken we naar het kerkhof aan de Staringstraat, waar we 2 minuten stilte in acht nemen.

Houd ook onze Facebookpagina en onze website www.oranjevereniginggendringen.nl in de gaten voor het laatste nieuws.

Let op: Ben je lid van Rabobank Graafschap? Stem dan van 5 april t/m 19 april op Oranjevereniging Gendringen in het kader van de Clubkascampagne. Jouw stem draagt bij aan een mooie toekomst voor Koningsdag in ons dorp. Dank voor je stem!

Reageren is niet mogelijk