Koningsdag 2020

Programma Koningsdag 2020

Met het thema “Reis om de wereld” vieren we maandag 27 april Koningsdag in ons dorp Gendringen. De locatie is weer als vanouds op het Willem Alexanderplein.

We nodigen alle kinderen tot en met groep 5 uit om op Koningsdag mee te doen aan de versierde fietsoptocht. Die gaat om 10.30 uur van start op het schoolplein van de Christoffelschool. Vanaf 10.15 uur kan er worden opgesteld. De kinderen zien we graag verkleed en hun fietsen, skelters, buggy of bolderkar. Voor alle versierde voertuigjes hebben we leuke prijzen! Na de optocht, die eindigt op het Willem Alexanderplein, gaan we verder met de activiteiten op het plein voor kinderen van 0 tot 16 jaar.

Het plein staat weer bomvol met super leuke activiteiten en attracties. Op het plein maak je een reis door de wereld. Neem een kijkje bij Amerika waar je kunt rondrijden op een rodeostier als een echte cowboy, kunt lassowerpen of doe een lucky shot bij het stropdasschieten.
We pakken onze koffers en reizen door naar de Caribean; dan denk je aan kokosnoten, palmstranden en …. Smoothies! Hier ga je knutselen, speel je heerlijk in de mega reuze zandbak en zijn er dansworkshops!
We gaan naar de volgende bestemming; Afrika. Het land van de Olifanten! En wij hebben er één! Spring heerlijk op de luchtkussens en maak leuke dierenmaskers. Langzaam naderen we Europa en maken we een tussenstop in Italië en Oostenrijk. Doe mee aan de toren van Pisa en de skilattenrace. Onze eind bestemming is natuurlijk (hoe kan het ook anders); Nederland! Spijkerbroek hangen, sjoelen, voetballen in de pannakooi, kinderparadijs, hoelahoepen, stoepkrijten of een ritje in de draaimolen. Kortom genoeg te doen!

Me and a Halfman zorgt daarbij voor de muzikale ondersteuning. Als akoestisch duo spelen Sandra en Marc sfeervolle ballads tot uptempo nummers.

Ook wanneer jouw (klein-)kinderen niet meedoen aan de koningsdagactiviteiten, kom dan gewoon even proeven van de gezellige sfeer. We zorgen met onze ondernemers voor een gezellig zitje en ook opa’s, oma’s en ouders zijn van harte uitgenodigd om een hapje en een drankje te doen.

Aanmeld formulieren rijken we eind maart uit op de basisscholen, bij de kinderdagverblijven, peuterspeelzaal Bambino en de buitenschoolse opvang.

Zondag 26 april activiteit
18.30-20.00 uur Optreden van Ben Lukassen in zorgcentrum Meulenbeek voor alle Gendringse en Ulftse senioren.
21.00 uur Nacht van Oranje op het Willem Alexanderplein Vanaf 18 jaar. Entree: 10,- p.p. (inclusief twee consumpties). Met dit jaar de waanzinnige band HIKE!
Maandag 27 april
10.15 uur Verzamelen voor de optocht met versierde voertuigjes op het schoolplein van de Christoffelschool.
10.30 uur Start optocht met versierde fietsen, aangevoerd door GOV.
Route: Start schoolplein Christoffelschool (voorzijde), rechtsaf met bocht mee richting Veldweg, linksaf driesprong naar de Veldweg, rechtsaf kruising Beukenstraat, rechtsaf driesprong naar Oosterstraat, rechtsaf driesprong naar IJsselstraat, rechtdoor langs de Coop richting Prinsenhof, rechtdoor over het pad Prinsenhof, linksaf naar Prins Hendriklaan, linksaf richting Willem Alexanderplein.
11.00 uur Aankomst op het Willem Alexanderplein. De kinderen kunnen de fietsen op de fietsparkeerplaats stallen. Kom je prijs op halen in de tent, deze is voor ieder kind die mee doet aan de optocht. Start van de Koningsdag 2020!
16.00 uur Einde Koningsdag 2020

Reacties zijn gesloten.