Koningsdag 2019

Strandfestival op het plein op Koningsdag in Gendringen

Op Koningsdag in Gendringen heeft iedereen altijd veel lol. Dit jaar gaan we hier weer voor. Onder het motto strand op het Plein vieren we zaterdag 27 april Koningsdag in ons dorp. De locatie is weer op het Willem Alexanderplein.

Het plein staat straks bomvol attracties, zoals een mega grote midgetgolfbaan, penalty schieten, levend voetbal, mega twister en een reuze zandbak om je lekker in uit te leven. Daarnaast zijn er nog diverse leuke springkussens, stoepkrijten en Dans je fit komt een workshop geven.

Zoals jullie van ons gewend zijn, trappen we de Oranjeactiviteiten af met de disco in De Gent voor alle kinderen van groep 3 t/m 8, deze vindt plaats op vrijdag 12 april. We vervolgen ons programma op vrijdag 26 april. De Stranggangers treden op voor alle Gendringse senioren in zorgcentrum Maria Magdalena Postel. Diezelfde avond organiseren we de Nacht van Oranje, alweer voor de zesde keer. De band Pas-op! uit Azewijn wisselt net zo gemakkelijk tussen rock, pop, Nederlandstalig en Duitse schlagers.  Ook DJ Jari maakt zijn entree. Toegang vanaf 18 jaar. Mis dit mooie feest niet en vier de Nacht van Oranje met ons mee in de tent op het Willem Alexanderplein.

We nodigen alle kinderen tot en met groep 5 uit om op Koningsdag mee te doen aan de optocht. De kinderen zien we graag verkleed en hun fietsen, skelters, buggy of bolderkar versierd in koninklijke of feestelijke (oranje-)stijl. We zijn benieuwd waar kinderen en hun ouders dit jaar mee voor de dag komen. Natuurlijk hebben we voor alle versierde voertuigjes leuke prijzen!

Na de optocht, die eindigt op het Willem Alexanderplein, gaat op dit plein de activiteiten van start en mogen de kinderen alle attracties uittesten, zo vaak als ze willen. En, als ze trek hebben, mogen ze een heerlijke pannenkoek komen eten. Wie een gokje waagt in onze loterij, maakt kans op prachtige prijzen! Deze zijn allemaal beschikbaar gesteld door Gendringse ondernemers.

Aanmeld formulieren rijken we begin april uit op de basisscholen, bij de kinderdagverblijven en op peuterspeelzaal Bambino.

Ook wanneer jouw (klein-)kinderen niet meedoen aan de koningsdagactiviteiten, kom dan gewoon even proeven van de gezellige sfeer. We zorgen met onze ondernemers voor een gezellig zitje en ook opa’s, oma’s en ouders zijn van harte uitgenodigd om een hapje en een drankje te doen.

18.00 – 19.30 uur       Disco in De Gent voor kinderen van de groepen 3 t/m 5.

20.00 – 21.30 uur       Disco in De Gent voor kinderen van de groepen 6 t/m 8. De entree voor de disco is € 2,- en de kinderen kunnen onbeperkt ranja drinken en krijgen iets lekkers. DJ. I.M. verzorgt de muziek. NB: aanmelden voor de disco is niet nodig.

18.30 – 20.00 uur     Optreden van de Stranggangers in zorgcentrum Maria Magdalena Postel voor alle Gendringse senioren.

21.00 uur                  Nacht van Oranje op het Willem Alexanderplein Vanaf 18 jaar. Entree: 5,- p.p. Met coverband PAS-OP en DJ Jari

Zaterdag 27 april

10.15 uur                    Verzamelen voor de optocht met versierde voertuigjes op het Kerkplein.

10.30 uur                    Start optocht met versierde fietsen, aangevoerd door GOV.

11.00 uur                    Aankomst op het Willem Alexanderplein. De kinderen kunnen de fietsen op de fietsparkeerplaats stallen. Kom je prijs op halen in de tent, deze is voor ieder kind die mee doet aan de optocht.

11.00 – 15.00 uur        Start van de Koningsdag met coole attracties op het Willem Alexanderplein.

Optreden van DJ.I.M. in de tent.

Optocht

Kom je ook kijken naar de optocht met versierde fietsjes? De kinderen en ongetwijfeld ook hun vaders en moeders hebben weer veel werk zitten in de prachtig versierde fietsen, tractors, bolderkarren en skelters. We starten om 10.30 uur op het plein voor de kerk met het Wilhelmus, gespeeld door GOV, waarna de optocht van start gaat.

Route fietsoptocht Voor de ingang van MMP langs, links af naar Pavordskamp, links af naar IJsselstraat. Dan rechts af de Veldweg in en met de bocht mee naar links, links af naar de Grotestraat, rechts af naar de Prinsenhof. Links af Prinshendriklaan en dan links naar de Oranjesingel.

Zaterdag 4 mei

19.00 uur                    Dodenherdenking in de St. Maarten kerk (witte kerk) met medewerking van GOV, Different Voices, Scouting Gendringen en Oranjevereniging Gendringen. Het thema dit jaar is keuzes maken. De herdenking bevat passende muziek, gedichten en verhalen over dit thema uit ons dorp. Rond 19.45 uur gaan we naar het kerkhof aan de Staringstraat, waar we 2 minuten stilte in acht nemen. Na de tijd is er gelegenheid om de expositie te bekijken (locatie wordt nog bekend gemaakt).

Houd ook onze Facebookpagina en onze website www.oranjevereniginggendringen.nl in de gaten voor het laatste nieuws.

Reacties zijn gesloten.